Når I har sendt en tilmelding til skolen, bliver I efterfølgende bedt om at indbetale et tilmeldingsgebyr på 1.500 kr.
Når vi har modtaget tilmelding og tilmeldingsgebyr, sender vi i løbet af 14 dage et brev med en bekræftelse på, at vi har modtaget tilmeldingen og tilmeldingsgebyret.
I februar før skolestart opkræver vi et depositum på 3.000 kr. Depositummet dækker individuelle udgifter, der ikke er med i skolepengene: Sangbøger, elevtøj, gymnastikdragt, skader og lign. Evt. merforbrug bliver opkrævet særskilt. Evt. overskud bliver udbetalt ved skoleårets afslutning.
Ved tilmelding efter februar opkræver vi både tilmeldingsgebyr samt depositum umiddelbart efter tilmelding.
Skolen betaler ikke tilmeldingsgebyr og depositum tilbage ved evt. framelding fra skolen inden skolestart.
Prisen for et skoleår er inkl. undervisningsmaterialer, lejrskole og udlandstur. Indbetalingen sker med 10 rater. Første opkrævning er 1. august og sidste opkrævning er 1. maj i skoleåret.
Hvis skoleopholdet bliver afbrudt enten af dig selv eller skolen, betaler forældre/værge den til enhver tid gældende fulde skolepris uden tilskud i fire hele skoleuger efter afbrydelsen (i skoleåret 2018/2019 i alt 9.420 kr.).
Ved midlertidig afbrydelse af skoleopholdet til f.eks. ekstra ferie, disciplinær hjemsendelse (tænkepause) eller lignende, betaler du ligeledes den fulde skolepris uden fradrag af tilskud.
Skolen optager elever løbende. Hvis skolen er fyldt, er det muligt at komme på venteliste, såfremt I ønske det.
Ved tilmelding til skolen skal I angive, at I godkender disse betingelser.
Kom og besøg os!
Den bedste måde til at afgøre om Hardsyssel er den rette efterskole for dig, er at komme og besøge os sammen med dine forældre. Vi afholder løbende Åbent Hus arrangementer, hvor I kan komme og opleve skolen “live”.